Oliver har varit hos doktorn i dag

Eftersom vi har haft misstankar om att Oliver har astma då han hostar så på nätterna, särskilt när han är förkyld...då hostar han så att han spyr. Han är även väldigt rosslig och slemmig i halsen ofta (även när han inte är förkyld) Och nån gång ibland så har det hänt att det piper i honom när han andas.
Jag har pratat både med Bvc och en läkare på vårdcentralen, men ingen har lyssnat på vad jag har att säga.
I dag åkte vi till "Lejonungen" i Jönköping och fick träffa en läkare som ville veta så mycket som möjlig om hans 10 månader långa liv. Hon ville även veta om det fanns astma och allergier i släkten. Hon lyssnade på Oliver och undersökte honom. Hon kom fram till att han har astma. Så nu ska han få Pulmicort varje morgon och kväll. Han ska även få Airomir vid behov. Medecinerna ska han få i sig med hjälp av en Nebunette.
Så nu hoppas jag att lillkillen ska bli bättre och får sova hela nätterna!

Här är en bild på en Nebunette med en medecin i



Kanske skulle man köpa en sån här rolig fisk och stoppa nebunetten i :-)
Fisken - produktbild

Kommentarer
Postat av: H

Tjena. Tråkigt att han fått astma. Min son har med astma och har samma mediciner. Kram från " Hemlig".

2008-03-12 @ 23:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback